Sažetak
Maja Stanković: Umrežena slika
Umjetnički rad na početku 21. stoljeća ovisi o čitavom nizu novih čimbenika: sveprisutnoj digitalizaciji, aktualnim trendovima na globalnom umjetničkom tržištu, tankim ili nepostojećim granicama između visoke i niske kulture. Bez obzira na nedostupnost ili nestanak originala, koristimo se digitalnom reprodukcijom koja tako postaje zamjena za djelo: subjekt više nije jedini izvor slike, niti je umjetnik jedini producent. Kako svijet postaje sve povezaniji, širi se kontekst u kojem cirkuliraju novonastala umjetnička djela, a njihov položaj najbolje se može prikazati mrežom – značenje umjetničkog djela postaje promjenjivo i kontekstualno. Autorica nas vodi kroz povijest poimanja slike, od tradicionalne preko moderne, do naposljetku suvremene, za čije tumačenje su korisni pojmovi sustav i mreža. U drugom dijelu knjige, kroz analizu djela Davida Lyncha, Predraga Terzića, kao i pojave NFT-a i kriptovaluta, postajemo svjesni referenci, igre utjecaja i, na kraju, nedokučive punoće značenje slika.