Heinz Bach: Osnove posebne pedagogije

60,00kn Dostupno
  • AutorHeinz Bach
  • IzdavačEduca
  • Šifra28500
  • Broj stranica159
  • Godina izdanja2005
  • Dimenzije14x23 cm
  • Mjesto izdavanjaZagreb
  • PismoLatinica
  • StanjeVrlo dobro
  • UvezMeki
Podijeli:

Osnove posebne pedagogije

Heinz Bach

 

Heinz Bach: Osnove posebne pedagogije

U ovoj knjizi obrađena su sva temeljna pitanja posebne pedagogije kao znanosti i prakse odgojno-obrazovnog rada s osobama s posebnim potrebama. Pored ostalih, posebno su obrađena sljedeća pitanja; posebna pedagogija kao znanost; temeljni problemi posebne pedagogije; ciljevi posebne pedagogije; oblici djelovanja posebne pedagogije; organizacijski oblici posebne pedagogije.

Iz knjige
   Kada se ovdje govori o posebnoj pedagogiji, potrebno je dati jednu pojmovnu napomenu: Oznaka posebna pedagogija konkurira s nizom drugih pojmova: specijalna pedagogija, pedagogija ometenih, rehabilaticjska pedagogija, ortopedagogija, specijalni odgoj, posebni odgoj, zdravstveni odgoj, terapeutski odgoj, pospješujuća pedagogija, integracijska pedagogija - a javljaju se i dvočnale oznake kao što je naziv posebna i specijalna pedagogija.
   (...) Očito je, dakle, da nestaje termin koji akcijski neutralno označava pospješivanje u smislu ciljana ostvarivanja utjecaja u formalnom i sadržajnom pogledu. Ostaje stoga kao i do sada potreba da ga iznađemo ili izumimo, kako bismo dostatno kompleksno i primjereno označavali intenciju i metodu postupanja, istodobno je diferencirajući od susjednih nastojanja (kao što su primjerice ona medicinske ili socijalne naravi).
   Pri sadašnjem stanju diskusije ovdje je odabrana oznaka posebna pedagogija, jer upozorava na ono posebno, tj. na ono što s obzirom na ishodišni pedagoški položaj odstupa od redovitog pedagoškog bavljenja kao i na posebne zadatke i postupke; jer druge discipline za njom ne posežu; jer je pri svemu tome otvorena za drugačije naglaske na problemima i postupcima te se u skladu s time nikad ne pozicionira jednostrano, ne upuštajući se ni u tematska sužavanja; jer ne sadrži nikakva problematična obećanja ("izlječenje" itd.); jer nije nužno usredotočena samo na određene osobe (npr. na "ometene") te daje utoliko manje povoda tome da pridonese stigmatiziranjima, premda i ona poput svake druge oznake također može biti krivo shvaćena, kako to pokazuju odgovarajuće povijesne hipoteke.

O autoru
  Dr. sc. Heinz Back (r. 1923. u Berlinu) profesor je Sveučilišta u Menzu. Predsjednik je Društva njemačkih psihagoga (analitičkih terapeuta za djecu i mladež). Autor je brojnih knjiga i priloga u časopisima; suurednik je Priručnika posebne pedagogije.

 

Preporučamo

Top