Sažetak
Marija Maglov: The best of umetnička muzika u PGP-u
Istraživanje o umjetničkim izdanjima objavljenim u PGP-u polazi od pretpostavke da je izdavaštvo složeni mehanizam djelovanja različitih čimbenika kao što su paradigma umjetničke glazbe, društveno-politička organizacija, trenutni kulturni modeli i institucionalna struktura diskografske kuće koja provodi odluke za formiranje svojevrsnog zvučnog 'muzeja' reprezentativnih artefakata glazbene produkcije. Naslov knjige nametnuo se kao slikovita formulacija za nekoliko problema razmatranih tijekom istraživanja. Iako se prvenstveno odnosi na popularnu glazbu, formulacija the best of se može pronaći i kada je riječ o umjetničkoj glazbi, ukazujući na brojne strategije popularizacije provedene s namjerom da umjetničku glazbu učine privlačnijom potencijalnim kupcima ploča. Formulacija the best of također služi kao metafora za druge probleme. Razmatrano je formiranje kanona zapadnoeuropske umjetničke glazbe, ali i lokalne tradicije koja predstavlja izbor reprezentativnih djela. U određenom su trenutku postavljeni kao 'najbolje od' cjelokupne produkcije umjetničke glazbe. U kontekstu koncepta demokratizacije kulture i socijalističke kulture, svojstveni "prosvjetiteljski" napor da se "obrazuje" publika, umjetnička glazba, ali i "visoka" umjetnost općenito, nude se kao "najbolje" od tog društva, kada dolazi do kulture, može pružiti. Ova knjiga raspravlja o navedenim problemima i nudi pregled izdanja umjetničke glazbe u PGP-u u doba SFRJ.
Marija Maglov je muzikologinja koja se u svom radu bavi interdisciplinarnim muzikološkim istraživanjima glazbe i medija, glazbenim praksama 20. i 21. stoljeća, glazbenom industrijom i medijskim institucijama.