Sažetak
Slika/pokret/transformacija pokretne slike u umetnosti
Pokretne slike obilježile su 20. stoljeće. Između filma, televizije, umjetnosti i tehnologije, dokumenata i znanosti ... Oni su u stalnom procesu transformacije. To ih istovremeno čini otvorenima za eksperimentiranje. Zašto su pokretne slike najbliže eksperimentu? Tekstovi o ključnim fazama razvoja pokretne slike i načinima na koje su ih umjetnici koristili u svom radu: od avangarde, Fluxusa, eksperimentalnog filma, video umjetnosti do digitalne umjetnosti.
Jovan Čekić
Filozof, teoretičar umjetnosti i konceptualni umjetnik. Pod utjecajem Deleuzeove filozofske misli vjeruje da je zadaća filozofa, umjetnika i znanstvenika mapiranje događaja i da se trenutna dosljednost svijeta sastoji od tih preklapanja, jer je opća teorija događaja nemoguća. Alternativne prostore vidi kao rezerve unutar kapitalističkog stroja i poziva na eksperimentiranje sa stvarnim prostorima kao različite načine povezivanja sa svijetom. Također se bavi problemima s kojima se suočava umjetnost 20. stoljeća, posebno s aspekta promjena koje su se dogodile pojavom tehničke reprodukcije, kao i mapiranjem pomaka u umjetnosti koji najavljuju promjenu kulture pisanja od strane kulture zaslona.
Maja Stanković
Teoretičarka i povjesničarka umjetnosti koja u svojim radovima i istraživanjima pokušava odgovoriti na pitanja: zašto je kontekst potreban za razumijevanje suvremene umjetnosti? Kako su nestale jasne granice između institucionalne i neinstitucionalne umjetničke aktivnosti, ali i između umjetničke i neumjetničke? Kako je biopolitika ušla u umjetnost i što su biopolitičke prakse?